Kära Klubb Serla-medlem,

Vi vill tacka dig för att du tagit del av Klubb Serla.

Klubb Serla lanserades i sin nuvarande form 2015, men tiderna och beteende förändras. Vi har märkt att intresset för Klubben minskat signifikant under de senaste åren och av den anledningen så kommer Klubben att stängas under den inkommande våren.

 Klubb Serla kommer att stängas den 3 juni 2019. När Klubben stängs, raderas alla användarkonton samt oanvända poäng. Fram till och med stängningsdatumet kommer Klubben att fungera normalt och du kan registrera poäng samt lösa in premier.

 Trots att Klubben stänger vill vi gärna fortsättningsvis vara en del av din vardag med Serlaprodukter av hög kvalitet som är skapade för att underlätta och förbättra ditt liv varje dag.

Vi vill rikta ett varmt tack för ditt medlemskap i Klubb Serla, vi ses framöver både i butikerna och på nätet!

Vänligen läs igenom våra svar på de vanligaste frågorna.

Varför stängs Klubb Serla?

Vi har märkt att intresset för Klubben minskat signifikant under de senaste åren och av den anledningen så kommer Klubben att stängas under den inkommande våren.

Klubb Serla kommer att stängas den 3 juni 2019. När Klubben stängs, raderas alla användarkonton samt oanvända poäng. Fram till och med stängningsdatumet kommer Klubben att fungera normalt och du kan registrera poäng samt lösa in premier.

Kommer Serlas produkter förändras på något sätt?

Inga förändringar kommer ske gällande Serlas produkter. Förpackningarna kommer uppdateras så att Klubbkoderna småningom kommer försvinna.

Hur länge kan jag ännu registrera koder och få poäng?

Fram till och med stängningsdatumet 3 juni 2019 kommer Klubben att fungera normalt och du kan registrera poäng samt lösa in premier. Efter denna dag kommer alla konton och oanvända poäng raderas. Se till att du har registrerat alla dina koder samt använt alla dina poäng senast den 3 juni 2019.

OBS! Under årets lopp kommer förpackningarna på våra produkter uppdateras så att de inte innehåller Klubbkoder längre. Detta innebär att när vi närmar oss stängningdatumet kommer det alltså bli svårare att hitta produkter med Klubbkoder.

Notera att vi inte har information om vilka butiker som fortfarande säljer förpackningar med koder. Detta beror på många variabler som vi inte kan kontrollera, t.ex. återförsäljarnas lageromsättningshastiget. Därför kan vi tyvärr inte svara på frågor gällande detta.

Hur kan jag använda mina poäng innan Klubben stängs?

Du kan använda dina poäng som normalt i Klubbens premieshop ända fram till och med 3 juni 2019.

Beroende på vilka permier du beställer, får du dem levererat hem (fysiska premier) eller per e-post (digitala premier). Leveranstiden för fysiska premier är oftast 3-4 veckor. Ifall du stöter på problem med premier kan du kontakta vår kundtjänst genom kontaktformuläret på vår hemsida.

Digitala premier kan vara koder eller kuponger som du skall printa ut. Var vänlig och läs igenom all information om premien före du beställer den. Ifall du inte hittar din digitala premie i din e-post, kom ihåg att kolla skräpposten. Du hittar också din digitala premie i Din Profil när du är inloggad i klubben.

Det finns alltid en begränsad mängd premier i premieshoppen. Ifall du inte hittar en premie du sett tidigare, har den tyvärr tagit slut. Var god och observera att detta betyder att premieutbudet förändras under året, och att vi inte kan garantera att en specifik premie finns tillgänglig hela tiden. Premierna i Klubben kan ej retuneras.

 

Jag kan inte hitta en premie som jag vill ha. Vad gör jag?

Vi gör vårt bästa för att premieutbudet i Klubben skall vara mångsidigt tills klubben stängs. Betoningen kommer att ligga på digitala premier, och vi har byggt upp premieutbudet enligt den feedbacken vi fått från våra medlemmar under de senaste åren. Det finns alltid en begränsad mängd premier. Var god och observera att premieutbudet förändras under året, och att vi inte kan garantera att en specifik premie finns tillgänglig hela tiden.

 

Vi hoppas att du hittar något du vill ha. Ifall du inte hittar något du vill använda dina poäng på före klubben stängs, så finns möjligheten att donera poängen till Barncancerfonden. Annars raderas tyvärr alla dina poäng.

Hur ofta kommer premieutbudet att uppdateras?

Premieutbudet kommer att uppdateras under våren 2019 men det finns inga exakta tidpunkter vi kan meddela i förväg. Vi gör vårt bästa för att premieutbudet i Klubben skall vara mångsidigt tills klubben stängs. Det finns alltid en begränsad mängd premier. Var god och observera att premieutbudet förändras under året, och att vi inte kan garantera att en specifik premie finns tillgänglig hela tiden.

Jag behöver fler poäng för att kunna lösa in premien jag vill ha, vad gör jag?

Du kan registrera koder och få poäng till och med 3 juni 2019. Under årets lopp kommer förpackningarna på våra produkter uppdateras så att de inte innehåller Klubbkoder längre. När vi närmar oss stängningdatumet kommer det alltså bli svårare att hitta produkter med Klubbkoder. Detta beror på t.ex. lagerrotationen hos våra återförsäljare.

Kan jag använda mina poäng för att få Serla-produkter i butken?

Tyvärr kan man endast använda sina poäng för att lösa in de premier som du ser i premiershoppen på hemsidan.

Vad händer med mina poäng ifall jag inte använder alla?

Alla oanvända poäng raderas den 3 juni 2019, klockan 23.59.

Jag har beställt en fysisk premie, och Klubben stängs. Vad gör jag?

Alla beställda premier kommer att levereras normalt även efter att Klubben stängt. Ifall du inte får din premie inom utsatt leveranstid (3-4 veckor) kan du kontakta vår kundtjänst genom kontaktformuläret på vår nätsida.

Jag har beställt en digital premie och Klubben stängs. Vad gör jag?

Du hittar information om den digitala premien i e-posten du fick när du beställde premien. Du hittar även premien i Din Profil när du är inloggad i klubben. Var god och säkerställ att du fått e-posten direkt efter att du beställd premien. Observera även att digitala premier oftast har ett utgångsdatum varefter premien inte mer kan användas.

Kommer jag fortfarande få Serla nyhetsbrev?

Efter att Klubben stängs skickas inte fler nyhetsbrev ut. I framtiden hittar du information om våra produkter samt kampanjer på vår nätsida och olika sociala medier.

När är sista dagen att skapa ett konto i Klubb Serla?

Det är möjligt att skapa ett konto fram till och med den 3 juni 2019. Observera att alla konton samt oanvända poäng kommer att raderas vid midnatt det datumet.

Jag har en förpackning med en Klubbkod efter att Klubben stängs, vad gör jag?

Vi gör vårt bästa för att undvika att koder fortfarande finns kvar efter att Klubben stängt, men på grund av den varierande rotationshastigheten i olika distributionskanaler kan man fortfarande hitta koder efter att Klubben stängt.

Gamla förpackningar kan innehålla Klubbkoder även efter att Klubben stängs. Det finns tyvärr inte längre någonstans att registrera koderna på. Klubbkoder är därmed inte giltiga längre efter att Klubben stängt.

Våra förpackningar kan också innehålla diverse kampanjkoder för specifika tävlingar och lotterier även efter att Klubben stängt. På dessa förpackningar finns mer information om den relevanta kampanjen, så se till att läsa informationen på förpackningen noga.

Måste jag göra något för att annullera mitt medlemskap?

Alla konton kommer raderas automatiskt och alla personuppgifter associerade med Klubben kommer raderas. Om du vill, kan säga upp ditt medlemskap före 3 juni 2019. Detta gör man i Din Profil när man är inloggad i Klubben.

Vad händer med mina personuppgifter när Klubben stänger?

All data om medlemmars personuppgifter redaras senast 3 månader efter att Klubben stängt.

##FAQ

Vår webbplats använder cookies för att skapa en bättre och mer personlig upplevelse. Genom att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer. Stäng